Vad jag har lärt mig idag…

Publicerat: 7 augusti, 2012 i sommarlov
Etiketter:

Ok, jag är fullt medveten om att titeln på detta inlägg antyder att jag är 5 år.
Faktiskt.
Det mer intressanta är vad titeln egentligen innebär. Varje dag så lär man sig något nytt. Ibland är det livsavgörande saker, ofta är det trivialiteter.

– Att seden av att ta av sig hatten inomhus härstammar från riddartiden då riddarna tog av sig hjälmen inför kungen för att på så sätt visa sårbarhet, de litade helt enkelt på att kungen inte skulle skada dem.
– Att en av anledningarna till att kvinnor lever längre än män är för att de tenderar att oftare gå till läkare och lyssna på goda råd.
– Att världens snabbaste fisk är tonfisken, som kan simma i omkring 75 km/h.
– Att en golfboll har mellan 250-450 små hål.
– Att spinning på Actic var jobbigare än spinning på friskis och svettis.
– Att jag inte alls besitter tillräckligt med kunskaper för att nätverka en boxee.

Vad jag har för praktiskt nytta av dessa kunskaper vet jag inte ännu, men det ger sig väl med tiden.

Kommentarer inaktiverade.