Dagens ord är…

Publicerat: 4 oktober, 2012 i Dagens ord

Flatulens, vilket är läkarspråk för att fisa.
Det intressanta i sammanhanget är kanske inte det faktum att läkare använder sig av konstiga ord för att beskriva vanliga saker utan att jag kommer ihåg exakt var jag befann mig när jag lärde mig detta ordet, i en bil i på Jakobsbergsgatan i Västerås 1980. Vissa saker kommer vi således ihåg utan att repetera, jag kan inte direkt påstå att jag har använt ordet speciellt många gånger i mitt liv. Men som sagt, ibland sker det saker som i sig är så starka att vi aldrig glömmer dem. (Att det handlade om läkarspråk för att fisa är antagligen rätt tragiskt. Jag kunde kanske använt den minneskapaciteten till något viktigare, eller så är det ett bevis på att jag hade en rätt bekymmersfri barndom. Jag väljer den senare förklaringen).

Så av detta har vi lärt oss två saker.
1. Mitt minne är ibland rusktigt bra.
2. Det finns en förklaring till varför min humor är som den är.

Kommentarer inaktiverade.