GTJAAAAAA!

Publicerat: 17 september, 2013 i TV-spel
Etiketter:,

Så var det då äntligen dags för detta års mest emotsedda spelsläpp, GTA V! Den, enligt min mening, bästa spelserien någonsin lanserar sitt första spel sedan 2008 och mina förväntningar är givetvis uppskruvade till max.

gta V
Eftersom jag kört igenom alla GTA-spel sedan GTA III har jag givetvis redan strategierna klara för mig hur spelandet skall gå tillväga, sedan om det går att applicera dessa på GTA V får framtiden utvisa. Först och främst är det viktigt att inse att GTA tar tid, så se till att du inte har någon bok på gång eller annat som stjäl din uppmärksamhet, för nu blir det åka av! (Och om man som jag har som mål att klara 100% så krävs det strategier).

1. Upptäcka staden. (De första timmarna/dagarna går helt enkelt ut på att lära sig att hitta i staden. Denna upptäcktsfärd kan gärna kombineras med att finna hemliga packet, skjuta duvor, tagga på väggar och så vidare).
2. Ta reda på var du kan få tag i de bästa vapnen, skyddsvästarna och så vidare. Denna punkt går alldeles utmärkt att få in i punkt 1.
3. Börja så smått att göra uppdrag, denna punkt kan faktisk redan komma i samband med punkt 1 för att det kan generar att du får tillgång till kontakter som gör att det är lättare att få tag i bättre vapen.
4. När du känner att du har bra vapen och bra kolla på staden kan det vara dags att köra igång spelets story på riktigt. (Denna punkt brukar vanligtvis infinna sig efter typ 1 vecka för mig.)
5. Pausa med att köra lite sidemissions.
6. Håll ut, för det är efter ca 2-3 veckor som en viss mättnad infinner sig. Inse att det kommer att ta låååång tid av att klara av hela spelet. Vi den här tidpunkten har det antagligen även börjat dyka upp riktigt bra guider på nätet som hjälper dig att ta dig förbi de svåraste bitarna.

Lycka till & mycket nöje!

getdsgn banner

Kommentarer inaktiverade.